Marka Olmak İstiyorsanız Fark Yaratın

Marka Olmak İstiyorsanız Fark Yaratın
Yayın Tarihi: 15.02.2018 15:41:00

Fark Yarat

Pazarlamanın olmazsa olmazı markalaşma. Eskiden bir ürün veya hizmet için konuşulan markalaşma kavramı artık kişiler için de geçerli.

Kişisel marka olmak için birkaç temel aracınız var. İsminiz, giyiminiz, davranışlarınız, dijital dünyada bıraktığınız izler, kullandığınız parfüm... Ama en önemlisi yaptığınız işte fark yaratmak. Ne iş yaptığınız değil. Peki nasıl fark yaratılır?

Yaptığınız iş ne olursa olsun etrafınızdaki sizinle aynı ya da benzer işi yapanları iyi gözlemleyin; neyi eksik ya da yanlış yapıyorlar? Kendinize sorun, neyi onlardan farklı ve daha iyi yaparım? 

Gözünüzde büyütmeyin. Çok büyük bir fark olmasına gerek yok. Tam tersi, önemsiz duran bir detayı yakalayıp oradan ilerleyebilirsiniz. Bu, bir eposta mesajına hızlı bir şekilde verilen cevap, sabahları tüm mesai arkadaşlarına söylenen içten bir ‘günaydın’, bir projeye imza atma şekli, yaptığınız sunumdaki hoş bir tasarım detayı, sizin farkınızı ortaya koyabilir.

Uzmanlaşın

Geçenlerde bir danışanım saçını kestirmek istediğini söyledi. Farklı bir kuaför arıyordu. Arkadaşlardan bir öneri geldi. Kadıköy Yeldeğirmeni’nde bir kuaför... Çok şık bir yer değil. Randevu ile çalışıyor. Kredi kartı kullanmıyor. Diğer kuaförler gibi saç kesimi, fön, boya, manikür, pedikür vs. yok. Sadece saç kesiyor. Sosyal medya hesabında da kimseyi takip etmiyor, sadece saç kesimi videosu paylaşıyor. Evet bir kuaför ama sadece saç keserek uzmanlaşıyor ve fark yaratıyor.

Küçük detaylar

Yaşadığım yerde birçok irili ufaklı markanın suyunu satan bayiler var. Ancak bizim mahallede yaşayanların büyük bir kısmının su aldığı tek bir bayii var. Çok iyi bir su mu satıyor? Çok büyük bir marka mı? Hiçbiri değil. O bayiide çalışan bir genç sayesinde orayı tercih ediyorlar. Bu nazik genç tanıdığı kimi görse selam vermekle kalmayıp hatrını soruyor. Yüzü her zaman gülüyor. Kimi elinde alışveriş poşetleriyle görse suları bırakıp yardıma koşuyor. O dükkanda başka çalışanlar da olmasına rağmen herkes siparişini ona veriyor. Bu genç küçük dükkanda bilmeden dev bir fark yaratıyor.

İhtiyaçlara çözüm olun

Butik pasta işi yapan bir danışanım sektördeki rakiplerinden farklı bir şey yapması gerektiğini biliyordu. Küçük bir araştırma yaptık ve gördük ki şeker hamuru içermeyen, alerjik olmayan sağlıklı malzemelerle yapılmış pasta arayışında olan anneler var. Onları hedefleyerek pasta yapmaya başladı. Ve fark yarattı...


PAYLAŞ

 
 
 
 



YAZARIN SON YAZILARI


TÜM YAZARLAR



YAZARIN EN ÇOK OKUNAN YAZILARI