Yeni Bir İş Mi Dediniz?
Yayın Tarihi: 19.04.2018 12:36:00
“Marka koçu ne?”
“Menajer misiniz?”
“İmaj danışmanı mı?”.
“Benim marka olmak gibi bir iddam yok”.
“Marka olursam ne olacak ki?”
“Ben samimiyetsiz olamam”.
“Ben yalan söyleyemem”.
Son dönemde en sık duyduğum sözler. Oysaki herkes bir markadır. İsteseniz de istemeseniz de insanlar üzerinde bıraktığınız bir iz, bir algı vardır. Marka olmak, samimiyetsiz olmak, yalan söylemek değil tam tersine güven vermektir.
Ben aldığım koçluk ve iletişim eğitimlerini birleştirip marka koçluğu (marka yol arkadaşlığı) diye yeni bir iş geliştirdim. Bu işte ilk olmanın zorluğu ve kolaylığını aynı anda yaşıyorum. Bir işte ilk olmak size marka olma konusunda oldukça kolaylık sağlar. Tıpkı kağıt mendil isterken Selpak demek gibi, o ürün ya da hizmet artık siz olursunuz.
İlk olmanın en kötü yanı ise kendinizi, yaptığınız işi anlatmak; başkalarından nasıl bir farkınız olduğunu ortaya koymaktır. Farklı bir iş yapıyorsanız ya da bir fark ortaya koymaya çalışıyorsanız ilk zamanlarda başkalarına bunu anlatmakta zorluk çekersiniz.
Özellikle daha önce denenmemiş, yeni bir iş yapıyorsanız olumsuz birçok şey duyarsınız:
“Marka olmak mı? Kim böyle bir şey istesin ki?”
“Ben almam.”
“Bence işe yaramaz.”
“Maliyeti çok.”
“Ben de başarılı olmanı isterim ama bu işi bir daha düşün.”
Biri karşınıza geçip olumsuz konuşmaya başladığı anlarda lütfen aklınıza şunları getirin:
Karşımdaki kişi benim hizmetimi ya da ürünümü alacak kişi mi?
Bu konuda bir otorite mi? (Kaldı ki iş hayatında onların da çokça yanıldığı oluyor.)
Fikrim orijinal mi? (Başkası zaten denemiş olsaydı fikriniz sıradan olurdu.)
Sezgilerim ‘bu iş tutar’ diyor mu?
Bu konuda yeterli araştırmayı yaptım mı? (Eğer yeterince araştırdınız ve kendinizi ikna ettiniz ise birilerinin ne söylediğini dikkate almazsınız.)
Ürün veya hizmetini tutkuyla yapmak istiyor muyum?
Tutkuyla yapılan işlerde insan çok çalışır, çok üretir, yorulmaz. Yola çıkmak için birilerinden onay ya da destek bekleme. En önemli destekçin ve motivasyon kaynağın kendin ol. Zaten dünyanın en başarılı markası bile olsan seni eleştirenler, beğenmeyenler olacak. Herkesi beğendirme gibi bir yanılgıya düşme...
Sen işini doğru yaptığına inanıyorsan başarı zaten gelecektir. İlk adımlar hep sancılı olur. Sanki önce rüzgara karşı yürüyormuş gibi ama sonra bir bakmışsın rüzgar artık arkandan esiyor.
İlk olmaktan, denenmemişi denemekten korkma...
PAYLAŞ