Vodafone'lular 2017’de Dijitalleşmenin Öncülerinden Oldu
Vodafone aboneleri, operatörlerinin mobil ve sabit iletişim alanında sunduğu en son dijital yenilikler sayesinde 2017’de de Türkiye’de dijitalleşmenin öncülerinden oldu.
Türkiye’de 10 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren ve toplam yatırımları 20 milyar TL’yi bulan Vodafone, dijitalleşmenin tüm Türkiye’ye yayılarak her bireyi, her haneyi, her kurumu ve her hayatı kapsaması için çalışmaya devam ediyor. 2017 yılında toplam 88 milyar dakika konuşan Vodafone’lular, ayrıca 34 milyar SMS gönderdi ve 598 milyon GB data kullandı.
Faaliyet gösterdiği 36 pazarda birden marka stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini yenileyen Vodafone, 2009 yılındaki “Power to you” sloganından bu yana ilk kez marka kimliğinde büyük bir değişime giderek “Gelecek heyecan verici. Hazır mısın?” söylemine geçti.Vodafone’un “ikonik logosu” da “tasarımda doğalcılık” akımına uygun olarak 3D tasarım yerine 2D tasarımla yeniden hazırlanarak eskisine göre daha vurgulu hale getirildi.
Dijitalleşmeye dayalı kullanım alışkanlıklarıyla öne çıkan Vodafone Red'liler, yeni “Her Şey Dahil Pasaport – Dünya” hizmetiyle tam 104 ülkede tarifelerini tıpkı Türkiye’deymiş gibi kullandılar.
Vodafone Red, Türkiye’nin ilk online ücretsiz dizisi “Fi” ile Türkiye’de dijital tiyatronun en başarılı örneklerinden birini sunan “Kürk Mantolu Madonna”nın ana sponsoru oldu.
Vodafone’un 26 yaş ve altı gençler için hayata geçirdiği FreeZone platformuyla son 7 yılda gençliğe yaptığı yatırım tutarı 173 milyon TL'ye ulaştı. FreeZone aracılığıyla sadece müziğe yapılan yatırım tutarı 90 milyon TL’yi bulurken, FreeZone platformunun sunduğu avantajlarla gençlerin bütçelerine 7 yılda 83 milyon TL katkı sağlandı.
340 binin üzerinde Vodafone FreeZone’lu da gençlere özel Spotify tekliflerinden yararlandı. Türkiye’nin en büyük e-spor takımlarından BAUSuperMassive eSports ile iş ortaklığı yapan Vodafone FreeZone, e-spor dünyasında bir ilk olan “Vodafone FreeZone 5’te 5” oyun paketleriyle oyun tutkunlarının başka hiçbir yerde bulamayacağı ayrıcalıklar sundu.
Önümüzdeki 5 yılda müziğin dijitalleştirilmesine 100 milyon TL daha yatırım yapmayı hedefleyen Vodafone, Türkiye’nin en son teknolojiye sahip profesyonel müzik stüdyolarından biri olan Vodafone FreeZone Stüdyo’yu Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu Vodafone Park’ın içinde hizmete açtı. Vodafone, hem “dijital müzik stüdyosu” hem de “dijital konser sahnesi” olarak hizmet verecek bu stüdyo ile bir yılda 1.000’den fazla müzik grubuna ulaşmayı hedefliyor.
Kasım ayında “Çocuklarımızın geleceği için koşuyoruz” temasıyla düzenlenen Vodafone 39. İstanbul Maratonu’na Türkiye dahil 111 ülkeden 30 bine yakın çipli koşucu katıldı. Avrupa’nın en iyi 11, dünyanın en iyi 22 maratonundan biri olan Vodafone İstanbul Maratonu’nda yaklaşık 100 bin İstanbullu da yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçti.
Açılışından bu yana pek çok başarının sahibi olan Vodafone Park, ilk yılında iki şampiyonluk gören ilk ve tek stadyum oldu. Vodafone Park ve BJK futbol takım sponsorluğu için çekilen filmler internetten toplam 24,3 milyon kişiye erişti, 23,3 milyon kez izlendi. Diğer yandan, Vodafone’un Beşiktaşlı aboneleri için geliştirdiği ve 3 yılda 4,5 kat büyüyen Vodafone KaraKartal Hareketi ile Beşiktaş JK’ya 7 milyon TL ek gelir sağlanarak, yaklaşık 11 bin krampon, 10 bin forma ve altyapı tesislerine kurulacak 2 sahaya eşdeğer oranda katkı sunuldu.
Toplumsal değişimin ve gelişimin öncüsü olma amacıyla önemli çalışmalar yürüten Türkiye Vodafone Vakfı; “Vodafone Önce Kadın”, “Düşler Akademisi”, “Yarını Kodlayanlar” gibi projeleriyle 10 yılda toplam 4 milyona yakın kişinin hayatına dokundu, 29 milyon TL’lik sosyal yatırım yaptı. Vodafone Türkiye'nin kadına yönelik tüm ürün, servis, proje ve hizmetlerinin ilk kez tek çatı altında toplandığı “Vodafone Önce Kadın” programından 700 bini aşkın kadın faydalandı. “Sanat ve Sanatçı Engel Tanımaz” sloganıyla yol alan “Düşler Akademisi” projesi, 9 yılda yaklaşık 19 bin gönüllüyle 6 bin öğrencinin engellerini aşmasına destek oldu. Habitat Derneği işbirliğiyle başlatılan “Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında 27 ilde 7-14 yaş aralığındaki 8.800 çocuğa kodlama eğitimi verildi. Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Bilişim Vakfı işbirliğiyle başlatılan “Girişimcilikte Önce Kadın” projesiyle de 2 yılda 20 ilde 26 binden fazla kadına halk eğitimi merkezlerinde teknoloji ve girişimcilik üzerine eğitimler verildi.
HABERİ PAYLAŞ