TÜBİSAD’ın e- ticaret raporuna göre, 2017’de e-ticaret pazarı
yüzde 30 büyüdü. TUSİAD’ın raporuna göre de, Türkiye’de
57,7 milyon kredi kartı kullanıcısı bulunuyor. E-ticaret ve online ödeme hizmetleri, artık hayatımızın bir parçası hâline gelmiş durumda.
iyzico, 2017’deki online ödeme alışkanlıklarını ortaya koyduğu infografikte, ödeme dünyasının temel etkenlerini inceliyor. Online dünyada faaliyet gösteren şirketler için ödeme alışkanlıklarının doğru anlaşılması, geliştirecekleri stratejiler açısından oldukça önemli.
ONLİNE ALIŞVERİŞ ŞAMPİYONU FENERBAHÇE TARAFTARI iyzico, kullanıcıların e-posta adreslerinde yer alan takımların kuruluş yıllarını baz alarak ilginç bir veri de çıkardı. Online alışveriş yapanların yüzde 38’i
Fenerbahçe taraftarı çıkarken, yüzde 27’si
Galatasaray, yüzde 24’ü ise
Beşiktaş taraftarı çıktı.
Mobilya sektörü sepet ortalaması miktarında 564 TL ile birinciliği göğüslerken, bu sektördeki ödemeler için en çok 6 taksit tercih edildi.
Bilgisayar ve elektronik sektörü ise
371 TL
ile 2. sıraya yerleşti. Ortalama sepet tutarı
kozmetik sektöründe 199 TL,
giyim sektöründe 136 TL,
çiçek sektöründe ise 125 TL oldu.
Türkiye genelinde alışverişlerin yüzde 60’a yakını 5 büyük ilden yapıldı.
İstanbul, yüzde 35’lik oranla internetten alışveriş yapmayı en çok tercih edenlerin yaşadığı şehir oldu. Satışların ana hacminin İstanbul’daki şirketler tarafından gerçekleştirilmesinin de bu oranı etkilediği görüldü.
Ankara yüzde 7,
İzmir yüzde 6,
Bursa yüzde 4,
Antalya yüzde 3 ile
İstanbul’un gerisinde kaldı.
iyzico verileri, tek çekimde en çok kredi kartını tercih ettiğimizi ortaya koydu. Verilere göre, peşin olarak yapılan işlemlerin yüzde
76’sı kredi kartları ile,
yüzde 24’ü ise banka kartları ile oldu.