Firma “uzun ömürlü bıçaklarını
asla değiştirme ihtiyacı duyulmayacağını” iddia ediyor.
Ergonomik tasarım ve
her yönde tıraşı rahatlıkla yapmayı sağlarken biraz daha berber düzeyine çıkıldığında
0,2 milimetreye kadar tıraş olmayı sağlıyor. Durablade
1, 2,4 ve 6 milimetrelik kesme tarak seçenekleri anlaşılır hale geliyor. Çocukluğunuzdaki
üç numaraya vurma gibi.
Bu, geleneksel anlamda anlaşılabilir olan az sayıda nokta bir kenara bırakıldığında dijitalleşme etkileri çarpıcı bir biçimde gözlerimizin önüne seriliyor. Firma yeni tasarladığı makine için “
Lityum bataryası, su geçirmez ve kaymaya karşı korumalı tutuş özelliğine sahip Durablade, ıslak, kuru veya köpüklü kullanımıyla tam 60 dakika boyunca kesintisiz bir tıraş keyfi sunacak” ifadesini kullanıyor. Buradaki
60 dakika geçerli bir gösterge değil. Kimse bu kadar
uzun süre tıraş olmaz; berberler de farklı müşteriler üzerinde
aynı tıraş bıçağı ile çalışamadıkları için bu ürünü tutturmaları mümkün değil. Burada
Gillette başta olmak üzere diğer üreticilerin ortalama tıraş süresi üzerinden verdiği
şu kadar kez tıraş açıklaması daha faydalı olur ancak
tek şarjda kullanım süresi olarak verilen bu değer, tıraşın dijitalleşmesi konusunda iyi bir gösterge.
Kablosuz tasarım ve LED şarj göstergesine yapılan vurgular da bu dijitalleşme etkisini destekliyor.
%100 su geçirmezlik ise, artık kuru, ıslak ve köpüklü seçeneklerinin yaygın olarak sunulduğu tıraş makineleri tarafından ayırt edici bir özellik değil.
199 liralık fiyatı ile satılan Durablade’in,
TeknoSA ve Media Markt’ta satılacak olması da dijitalleşmenin farklı bir göstergesini oluşturuyor.