Orijinal bir Louis Vuitton’u, ustalıkla yapılmış sahtesinden ayırmak zordur. Ancak New York’ta kurulu bir startup, marka ürünlerin orijinal mi taklit mi olduğunu ayırt edebilen bir aygıt geliştirerek bu sorunun çözümünde önemli bir adım attı.
Bloomberg’te yer alan habere göre, Entrupy adlı kuruluş, herkesin akıllı telefonuyla lüks bir aksesuvarı birkaç dakika içinde taramasını sağlayan, elle taşınabilir bir mikroskop kamera geliştirdi. Bir yıl önce söz konusu hizmeti devreye sokan şirket kameranın aralarında Louis Vuitton, Chanel, Gucci gibi ünlü isimlerin de yer aldığı 11 markada orijinalle taklidi ayırt etmede yüzde 98’in üzerinde bir başarı sağladığını kaydediyor.
Araştırmalar, giyim eşyası üreticilerinin 2017 yılında taklitleri saptayan teknolojilere 6,15 milyar dolar harcayacağını ortaya koyuyor. Ancak internet üzerinden alışveriş ve ikinci el satıcıların artan popülaritesi taklit ürünlerle mücadeleyi zorlaştırıyor.
Entrupy kameranın nesneleri 260 kat büyüttüğünü, böylece insan gözüyle görülemeyecek özelliklerin tespit edilebildiğini söylüyor. Entrupy, görüntü işleme alanında önemli isimlerden ve Facebook yapay zeka araştırma ekibi direktörü Yann LeCun ile çalışıyor.
Kablosuz bağlantısı olan bir el fenerini andıran aygıt başlangıç fiyatı olarak 299 dolardan kiralanabiliyor. Şimdiye kadar aralarında rehin eşya dükkanları, toptancılar ve online perakendecilerin de yer aldığı yaklaşık 160 firma aygıtı kullanmak için başvuruda bulundu.
Şirket yetkilileri söz konusu teknolojinin, refraktif olan pırlanta ve porselen haricinde tüm diğer kategorilerde başarılı sonuçlar verdiğini, porselen ve pırlanta için ise optik analizden yararlandıklarını kaydediyorlar.