Kredi kartı kullananlar dikkat! Bankaların kredi kartı işgüzarlığı! Bankalar kredi kartı harçlarını geri ödemek zorunda!

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), kredi kartı asgari ödeme tutarını yüzde 20’ye indirirken, kredi kartı harçlarının banka müşterilerine geri ödenmesi yönünde karar verdi. Bankalar, kredi kartı harçlarının geri ödemesini yapmamak için geri ödeme başvurularını ya geciktiriyor ya da

Kredi kartı kullananlar dikkat! Bankaların kredi kartı işgüzarlığı! Bankalar kredi kartı harçlarını geri ödemek zorunda!
Yayın Tarihi: 4.04.2020 23:07:00

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), kredi kartı asgari ödeme tutarını yüzde 20’ye indirirken, kredi kartı harçlarının banka müşterilerine geri ödenmesi yönünde karar verdi. Bankalar, kredi kartı harçlarının geri ödemesini yapmamak için geri ödeme başvurularını ya geciktiriyor ya da onaydan geçirmiyor. Vatandaş, ilgili konuda şikayetlerini bildirebiliyor. İşte ayrıntılar…

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına karşı mücadele kapsamında vatandaşın ekonomik durumunu güçlendirmek için adımlar atmaya devam ediyor. BDDK tarafından son verilen kararla bankalar kredi kartı harçlarını vatandaşa geri vermek zorunda…

Bankalar kredi kartı harcını geri vermek zorunda!

BDDK’nın aldığı yeni kararla bankalar aldığı masraflar ve aidat harçları müşterilerine geri ödemek zorunda. Konuyla ilgili İstanbul Barosu, vatandaşa kredi kartı masraf ve harçlarını iade alabilirsiniz açıklaması yaptı. Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurumu (BDDK) yönetmenliğinde Tüketici Kanunu'nda yaptığı değişikliğin kararını kamuoyuna duyurdu.

BDDK açıkladı, kredi kartı harçları iade edilecek!

Baknacılık Denetleme ve Düzenleme Kurulu (BDDK) kredi kartı harçlarının ve masrafların vatandaşa geri ödenmesi için açıklamada yaptı. Vatandaş, halen bankaların kredi kartı harcı aldığına yönelik yakınıyorsa, ilgili kurum ve kuruluşlara şikayette bulunabilir.


İşte BDDK’nın kredi kartı aidat ve masraflarının geri ödenmesine ilişkin açıklaması:

“1. Tüketici şikâyeti üzerine haksız ve karşılıksız olduğu tespit edilen ücret ve komisyonlar benzer durumdaki tüm müşterilere toplu olarak iade edilmeli. Örneğin emekliye işsizlik sigortası yapıldığı tespit ediliyorsa, tüm emekli tüketicilere sigorta primleri faizi ile iade edilmeli ve bunu yapan bankaya ceza kesilmeli.
2. Bankalar BDDK'ya bildirmedikleri hiçbir masrafı tüketiciye yansıtmamalı. 'Diğer' adı altında karşılığı olmayan ücret ve komisyon alınmasından vazgeçilmeli; 'Dosya masrafı' gibi ne olduğu belli olmayan, haklı, makul ve belgeli olduğu ispatlanamayan hiçbir ücret alınmamalı.
3. Müşterinin onaylamadığı hiçbir komisyon, ücret, masraf vb. alınmamalı. ('Sistem otomatik onay vermiş' demek bankayı kurtarmamalı)
4. BES, DCD, borsa gibi belirli yaş veya ilgi alanını ilgilendiren konularda müşteriye detaylı bilgi verilmeli. 70 yaşındaki insana BES yapılmamalı Gurbetçilere bilgileri dışında DCD, BES yapılmamalı.
5. BDDK, karşılığı olmayan ücret ve komisyonları incelemek için tüketici şikayetini beklemeden resen harekete geçmeli.”

Kredi kartı iadesini yapmayan bankalara yaptırım ağır!

Birçok banka kredi kartı aidat ve masraf iadesini yapmak istemiyor ve ödeme yapmamak için tüm imkânlarını zorma yolunu girişiyor. Halbuki, vatandaş kredi kartı harç ve masraflarının geriye iade edilmesi için bankalara yazdıkları dilekçeyle başvurmaları yeterli kabul ediliyor. Yeni bir kredi kartı başvurusunda, banka çıkardığı kartı aidatsız vermezse, şikâyet edilmeleri durumunda ağır cezai yaptırımlara uğruyor. Bu ceza 6,9 milyon TL gibi yüksek rakamlarla kesiliyor.

Kredi Kartı harcı almayan kart türleri hangileri?

Kredi kartlarında aidat talep etmeyen bankalar şu şekilde kaydediliyor:
İş Bankası'na ait Maksimum Kart,
TEB'e ait Sade Kart,
Maksimum Aidatsız Kredi kartı,
Yapı Kredi Bankası'na ait World Eko Kart,
Enpara.com'a ait kredi kartı,
Akbank'a ait Axess Free,
Garanti Bankası'na ait Bonus Flexi,
Fix Kart.
 




HABERİ PAYLAŞ

 
 
 


ÇOK TIKLANANLAR