Yüzde 63 kadın çalışan oranıyla AB ortalamasının üzerinde yer alan
Koton’un yönetici kadrosunda ve üst yönetiminde görev alanların ise yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor.
Koton, sosyal sorumluluk projeleri ve tedarik zinciri ile birlikte toplamda 17 binin üzerinde kadının ekonomik sisteme katılımına imkan sağlıyor.
27 ülkede, 506 mağazası bulunan
Koton, kadın odaklı istihdam politikası, sosyal sorumluluk yaklaşımı ve müşterilerine modayı erişilebilir kılma vaadi ile pek çok yönden kadınlara hitap ediyor. Kadınların, ekonomik yaşamın içinde yer alabilmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan
Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzalayan ilk şirketlerden biri olan
Koton, bünyesinde çalışan ve sosyal sorumluluk projeleri üzerinden istihdam sağladığı kadınların yanı sıra tedarik zincirinde iş imkanı sağladığı kadın çalışanlarla da kadınların işgücüne katılımına destek oluyor.
Türkiye’nin kadın istihdam oranı son 10 yılda
yüzde 6,5 artarken, Koton’un kadın çalışan oranı 2016’dan bu yana
yüzde 7’nin üzerinde artış gösterdi. 27 ülkede, 10 binin üzerinde çalışanı olan
Koton’da çalışanların
yüzde 63’ü, yöneticilerinin ise
yüzde 50’si
kadın çalışanlardan oluşuyor. 6.500 kadın çalışanı bulunan
Koton’un yurt dışı operasyonlarda yönetici konumunda bulunan kadın çalışan oranı ise
yüzde 85’in üzerinde.
Koton’un merkez ofis kadın çalışanlarının yüzde 80’i ticari, yüzde 20’si ise destek fonksiyonlarında görev alıyor. Koton’a yapılan iş başvurularında da kadın adayların ağırlığı dikkat çekiyor. Yapılan iş başvurularının yüzde 55’ini kadın adaylar oluşturuyor. Kadın istihdamı konusundaki yaklaşımını tedarik zincirine de yansıtmayı hedefleyen Koton’un 600’ün üzerindeki tedarikçi firmasında da yaklaşık 10 bin kadın çalışan bulunuyor.
‘EL EMEĞİ PROJESİ’ 600’DEN FAZLA KADINI İŞ VE GELİR SAHİBİ YAPTI
Koton’un Kapsayıcı İş Modeli çerçevesinde hayata geçirdiği, işgücünün dışında kalan yüzlerce kadının yer aldığı
El Emeği Projesi, kadınların ekonomik sisteme dahil edilerek yaşam koşullarının iyileştirilmesini hedefliyor.
ÇATOM kanalıyla Şanlıurfa, Gaziantep, Mardin, Adıyaman, Batman, Çanakkale illerinde; Kadın Girişimi ve Pazarlama Kooperatifi kanalıyla Soma’da yürütülen projede 600’denfazla kadın düzenli olarak işgücüne katılma ve gelir elde etme imkanı buluyor.
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın Business Call to Action Platformuna kabul edilen ‘
Elle Yapılıp Kalple İşlenen Koton El Emeği Koleksiyonu’, her sezon yüzlerce mağazada geniş kitlelerle buluşuyor. El emeği projesi kapsamında bugüne kadar toplam 120 binden fazla ürün üretildi. Projede görev alan kadınlar için bu ürünlerle 1 milyon TL’nin üzerinde gelir sağlandı.
Aynı zamanda Yeniden Biz Platformu’na da üye olan Koton, iş yaşamına ara vermiş kadınların tekrar istihdam edilmesine ve alternatif iş modelleri üretilmesine destek oluyor.
Türkiye’nin önde gelen kadın girişimcileri arasında yer alan
Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz,
Kadınlar Günü vesilesiyle iş yaşamında kadın varlığının önemine dikkat çekiyor. Yılmaz; "
Koton olarak binlerce kadına istihdam sağlıyoruz. El Emeği projemizle de Anadolu’da yaşayan kadınların ekonomik sisteme katılmasına destek oluyoruz. Proje kapsamında oluşan El Emeği Koleksiyonunu da yüzlerce Koton mağazasında moda severlerle buluşturarak kadınların isteyince neler yapabileceğini gözler önüne seriyoruz. Kadınların iş ve sosyal yaşamının gelişmesine katkı sağlayacak tüm projelerde yer almaya ve kadın istihdamını desteklemeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Bir ülkedeki çalışan kadın sayısının o ülkedeki eşitlik, özgürlük, demokrasi, adalet ve barışın göstergesi olduğunu belirten
Gülden Yılmaz, “
Kadının gücü ve bu konuda artan farkındalıkla yüzyılımıza kadınların damga vuracağını ve çağımızın en büyük devrimlerini kadınların yapacağını düşünüyorum. Kadınların son yıllarda yazdığı başarı hikayeleri fırsat eşitliğinin dışında kalan kadınlara da ilham veriyor, örnek teşkil ediyor. Dijitalleşen dünyada kadının çok daha güçlü ve etkin şekilde konumlanacağına, kadınların küresel ölçekli bir dayanışmayla toplumsal yaşama, iş dünyasına ve siyasete damga vuracağına inanıyorum. 21. Yüzyılın ilk yarısında kadınların iş dünyasında asırlardır mücadele ettiği eşitsizlik duvarını yıkacağını, sosyal haklar, yönetim kademelerinde yer bulma, eşit ücretlendirme gibi alanlarda büyük kazanımlar elde edeceğini düşünüyorum” şeklinde konuştu.
KOTON KADINLARI İÇİN MOR ODAGülden Yılmaz, şirket içinde farkındalığı artıracak projeler geliştirdiklerini söyleyerek, bu konuda üstendikleri sorumluluğun Koton çalışanlarından toplumun geneline açılan bir yelpazede genişlemesini hedeflediklerini belirtti.
8 Mart haftası boyunca çeşitli etkinlikler ve projelerle hem şirket içinde hem de şirket dışına dönük olarak kadının iş hayatındaki önemini ve sorunlarını gündeme taşıyacaklarını ifade eden Yılmaz,
“Şirket içinde bir Mor Oda oluşturduk. Bu odada 1-8 Mart tarihleri arasında kadın çalışmaları ve toplumsal alanda kanaat önderi olan farklı alanlardan önemli kanaat önderleri ile kadın çalışanlarımızı buluşturuyoruz. Bu buluşmalara yıl içinde farklı konuşmacılarla devam edeceğiz. Amacımız, kadınlarımızın kendi güçleri, hakları ve potansiyelleri konusunda daha fazla bilgi ve farkındalık sahibi olması” şeklinde konuştu.