Hackerlar Bu Sefer Havayolu Şirketinin Mobil Uygulamasını Hedef Aldı
20.000 Air Canada kullanıcısının verileri ele geçirildi. Air Canada yolcuları veri sızıntısıyla sarsıldı.
Hackerlerin son kurbanı olan Kanadalı havayolu şirketi Air Canada, mobil uygulamasındaki bir açık kullanılarak gerçekleştirilen veri sızıntısı nedeniyle ciddi bir güvenlik kriziyle karşı karşıya. 1,7 milyon kullanıcıya ait verilerin yer aldığı sunucuya erişen hackerlerin, 20.000 kullanıcı verisini ele geçirdiği düşünülüyor. Dünyada 500 milyondan fazla kullanıcıyı koruyan Bitdefender Antivirüs, veri sızıntısına uğrayarak itibar, para ve müşteri kaybına uğramamaları için şirketleri uyarıyor.
Air Canada’nın yayınladığı güvenlik açıklamasında, anormal hesap hareketlerinin 22 - 24 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştiği ve 1,7 milyon kullanıcı arasından 20.000 adet profile yetkisiz olarak erişildiği belirtiliyor. Şirket, bu sayının kullanıcıların sadece %1’ine denk geldiğini vurgulasa da bu durum, bilgileri ele geçirilmiş kullanıcıları rahatlatmaya yetmiyor.
Veri Sızıntısı, Kurbanların Hayatını Kabusa Dönüştürüyor
Ele geçirilen hassas bilgiler kullanıcıların isimleri, telefon numaraları, mail adresleri, pasaport numaraları, mail adresleri, pasaportlarının teslim yeri, milliyetleri, cinsiyetleri, NEXUS numaraları, ikamet ettikleri ülke ve doğum tarihleri gibi çok geniş bir kapsama yayılıyor.
Her ne kadar uygulamanın kredi kartı bilgilerini şifreli halde depoladığı ve hackerlerin bu sayede onlara ulaşamadığı belirtilse de pasaport bilgileri çalınmış olan kurbanların da yakın zamanda ciddi sorunlarla karşı karşıya gelebileceği biliniyor. Siber saldırganlar bankalar, sigorta firmaları, cep telefonu operatörleri gibi pasaportun aslını fiziksel olarak göstermenin bir gereklilik olmayabileceği kurumlarda, bu bilgiler aracılığıyla hesap oluşturarak pek çok işlem gerçekleştirebiliyor. Kurbanların hayatı, vahim boyutlardaki kredi kartı faturaları gibi sorunlarla uzun süre kabusa dönüşebiliyor.
Sahte Pasaport İçin Kullanılabilir!
Daha tehlikeli bir risk olarak ise, dolandırıcıların çaldıkları bilgiyi yeni bir fiziksel pasaport edinme için kullanabilecekleri fikri akıllara geliyor. Ancak havayolu şirketi, Kanada devletinin böyle bir riski düşük bulduğunu çünkü kuralların, orijinal pasaportu taşıyan kişiyi hala belgenin asıl sahibi olarak gösterdiğini belirtiyor. Diğer taraftan Air Canada’nın, Kanada devletinin resmi şifre tavsiyelerine aykırı davrandığına dikkat çekiliyor. Uygulama, hesaba giriş işlemleri için nadiren 6 ile 10 karakter arası şifre istiyor ve kullanıcıların değişik tipte semboller içermeyen, basit şifreler seçmesine izin verdiği için eleştiriliyor.
Uygulamadaki zayıf şifre özelliklerinin bu sızıntıda rol oynayıp oynamadığı kesin olarak bilinmiyor. Ancak vakanın ardından Air Canada, şifre güvenlik seviyesini artırma yoluna gitti. Kullanıcılar, havayolu şirketinin uygulamasına veya web sitesine bir sonraki girişlerinde yeni bir şifre seçmek durumunda kalacak.
Havayolu şirketi, kullanıcıların finansal işlemlerini gerçekleştirirken gözlerini açık tutmaları, beklenmedik bir hareket görürlerse finansal servis sağlayıcılarıyla iletişime geçmeleri ve kredi kartları hesap dökümlerinde karşılaşabilecekleri herhangi bir değişikliğe karşı dikkatli olmaları gibi önerilerde bulunuyor.
Şirketler Ne Yapmalı?
Veri ihlalinin sonuçları şirketlerde yıkıcı ve uzun vadeli mali sonuçlar doğurabilir. Bunlar arasında itibar ve müşteri kaybı, gelirlerde düşüş, rekabet avantajı kaybı ve çalışanların üretkenlikte yetersiz kalmaları sayılabilir. Dünyada 500 milyondan fazla kullanıcıyı koruyan global güvenlik yazılımları şirketi Bitdefender Antivirüs, şirketleri siber saldırganların kurbanı olmamaları için uyarıyor ve önemli tavsiyelerde bulunuyor.
• Müşteriler, özel bilgilerinin güvenliği ve gizliliğine saygı göstermek için şirketlerin mümkün olan her şeyi yaptıklarına güvenirler. Sorumluluktan kaçınmak, müşterilerinizi kaybetmenize, hisse değerinizin düşmesine ve potansiyel olarak milyon dolarlar yitirmenize neden olacak bir veri ihlaline yol açabilir.
• IT uzmanları, bir ihlali önleme yeteneklerinden yeteri kadar emin değiller. Güveni artırmak için etkili bir veri ihlali yanıt planı içeren güçlü bir güvenlik mevzuatı büyük önem taşır. Ne yazık ki, birçok durumda yönetim kurulu başkanları ve CEO'lar itibar kaybına ve hisse değerinde ciddi düşüşlere rağmen veri ihlallerine hazırlık yükümlülüğünden kaçınırlar. Ancak, veri ihlaline hazırlıklı olunması için şirket üst yönetiminin de aktif olarak sürece dahil edilmesi gerekir.
• Veri ihlali hazırlığının bir parçası olarak üst yönetim, kendi şirketinin gizlilik ve veri işleme uygulamalarının müşterilerinin beklentilerine saygılı olmasını sağlamalıdır. Bu tür çabalar müşteri düşüşlerini hafifletmeye yardımcı olacaktır.
Laykon Bilişim ve Bitdefender Hakkında:
2016 yılının 3. çeyreğinden itibaren Bitdefender’in Türkiye Distribütörü olarak hizmet veren Laykon Bilişim, bilişim güvenliği alanında profesyonel ürün ve çözümleri ile çözüm ortaklarına satış ve destek veren bir teknoloji firmasıdır. Aynı zamanda 2018 yılı itibari ile lider güvenlik duvarı ve UTM sağlayıcısı WatchGuard ile felaket kurtarma ve iş sürekliliği alanında faaliyet gösteren Clonera’nın distribütörlüğünü üstlenen Laykon Bilişim, bilişim sektöründe 10 yılı aşkın süredir müşteri sadakati ve bayi kanalı yapılanması çalışmalarında bulunmuş uzman kadrosu ile güvenlik ve iş sürekliliği çözümleri tarafında kullanıcılarına yeni teknolojileri götürmeye devam etmektedir.
Bitdefender, 100’den fazla ülkeye değer katan anlaşmalar, distribütörler ve satış ortakları üzerinden çözümler sağlayan global bir güvenlik teknolojisi şirketidir. 2001 yılından bu yana, ödüllendirilen kurumsal ve bireysel bilişim güvenliği çözümleri üreten Bitdefender, sanallaştırma ve bulut teknolojisi alanında liderlik eden bir güvenlik sağlayıcısıdır.
HABERİ PAYLAŞ