Ferrero Nestle’yi Satın Alıyor



Nestle, ABD'deki şekerleme birimini, 2.8 milyar dolara Nutella'nın üreticisi Ferrero’ya sattı.



Yayın Tarihi: 17.01.2018 12:18:00

Nestle SA ABD çikolata, şekerleme birimini Nutella’nın İtalyan üreticisi Ferrero SpA’ya 2.8 milyar dolar nakit ödeme karşılığında satmayı kabul etti. Ferrero bu satın alma ile ABD'deki en büyük şekerleme şirketi olacak.

Satışla birlikte Butterfinger ve Baby Ruth markaları da Ferrero’ya geçecek. Geçen yıl Nestle’nin CEO’luğuna getirilen Mark Schneider döneminde ilk önemli çıkış da bu satışla birlikte gerçekleşmiş oldu. Nestle kahve, hayvan gıdası, su gibi hızlı büyüyen kategorilerle birlikte sağlıklı ürünlere odaklanmayı planlıyor.

Yapılan satın alma ile ilgili açıklamalarda bulunan Ferrero Grubu Başkanı Giovanni Ferrero “Halihazırda zengin bir geçmiş ve muazzam farkındalığa sahip, efsaneleşmiş markalardan oluşan, mükemmel bir portföye sahip olan Nestle'nin A.B.D. şekerleme işini satın alma işlemi bizleri son derece heyecanlandırıyor. Ferrero'nun, yeni satın almış olduğu Fannie May Confections Brands ve Ferrero  Candy Company dahil olmak üzere, A.B.D.'deki mevcut varlığıyla birlikte çok daha önemli bir büyüklüğe ulaşarak, müşterilerimize atıştırmalık çikolata, şeker ve sezon ürünleri kategorilerinde yüksek kalitede ve daha geniş bir ürün yelpazesi sunarken dünyanın en büyük şekerleme pazarında heyecan verici, yeni büyüme fırsatları bulabileceğiz. Nestle'den gelecek yetenekli ekibi Ferrero'da aramızda görmekten mutluluk duyacak; kilit özelliğe sahip bu stratejik ve cazip pazardaki ürünlerimize yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edeceğiz” dedi. 

Ferrero Grubu CEO'su Lapo Civiletti ise konuyla ilgili olarak“Kuzey Amerikalı tüketici ve müşterilerimize değer sunmak konusundaki kararlılığımız, portföyümüze bu denli güçlü şekerleme ve çikolata markalarının girmesiyle daha da güç kazanacaktır” ifadelerini kullandı.

Nestle'nin ABD'deki şekerleme biriminin 2016'daki toplam yıllık satışları yaklaşık 900 milyon dolar olarak biliniyor.