Erkek moda algısı öyle değişti ki artık bu durum “içinde bulunduğumuz dönemin yansıması” olarak tanımlanıyor. Bundan 10 yıl önce, dar ve kısa pantolon giyen ya da normal çorap yerine babet çorap giyerek podyumda yürüyen mankenler görüldüğünde, koleksiyondaki parçalara farklı yakıştırmalar yapılabilirdi. Türkiye’de erkek şıklığı dendiğinde akla ilk gelen marka olan
Faruk Sağın’ın Kreatif Direktörü Tufan İrfan, yeni akımın ise erkeklerde rahatlık olduğunu açıklayarak trendlerden bahsetti.
Sektörde Erkek Modası Önem Kazandı
Faruk Sağın’ın Kreatif Direktörü Tufan İrfan yaptığı açıklamada iş insanlarının bile artık genellikle spor ayakkabı giymelerine atıfta bulunarak; ağır takım elbiselerin dinamizmi düşürdüğünü söyledi. İş insanlarının her daim dinamik ve fit olmaları gerektiğini belirterek, smart casual dediğimiz daha rahat ama stilinden taviz vermeyen görünümleri tercih etmelerini önerdi. İrfan, "Modada rahatlık akımı erkekleri de radarına aldı. Artık erkekler en resmi koşullarda bile rahat giyinmek ve rahat olmak istiyor. Ancak bunu yaparken tarzından ödün vermeyen erkekler, karizmatik takım elbiselerini spor görünümlü klasik ayakkabılarla tamamlıyor” ifadelerini kullandı. Tufan İrfan, rahatlık akımının bir çıktısı olarak önümüzdeki günlerde karşımıza çıkacak en önemli akımın ise pileli bol pantolonlar olduğunun altını çiziyor.
Tüketim Alanında Erkek Modasının Kadınlarla Yarıştığı Fark EdildiSon zamanlarda erkek koleksiyonlarındaki bazı parçaların kadınlara yönelik tasarımlarla yarışır hale gelmesi tüketim alanında ilginç bir rekabetin başladığını gösterdi. Euromonitor adlı piyasa araştırma enstitüsünün verilerine göre erkek moda piyasasının 2020 yılında en azından satış rakamları açısından kadın moda piyasasını geride bırakacağı kanısına vardı.