Dolandırıcılar yeni kredi destek paketini hedef aldı! Bu konularda dikkatli olun! İşte yeni dolandırıcılık yöntemleri!



Tüketiciyi Koruma Derneği Genel Başkanı Aziz Koçal, geçtiğimiz dönemler içerisinde hafta kredi destek kredi paketini fırsat bilmeleri doğrultusunda tüketicileri arayarak dolandırıcıların kendilerine bankacı süsü vererek vatandaşları dolandırma eğilimine girdiğini bildirerek gündemimizde ki yerini



Yayın Tarihi: 13.06.2020 15:36:00

Tüketiciyi Koruma Derneği Genel Başkanı Aziz Koçal, geçtiğimiz dönemler içerisinde hafta kredi destek kredi paketini fırsat bilmeleri doğrultusunda tüketicileri arayarak dolandırıcıların kendilerine bankacı süsü vererek vatandaşları dolandırma eğilimine girdiğini bildirerek gündemimizde ki yerini aldı.

Koçal, tüketiciler için ‘’’ Yeni kredi tahsis edildi, limitiniz artırıldı, telefonunuza gelen şifreyi bize söyleyin’’ gibi şeklinde arama yaparak size karşı hitapta bulunan kişilere karşı uyarı da bulundu. TÜKODER Başkanı Aziz Koçal, AA muhabirine yapmış olduğu açıklama doğrultusunda bankaların yeni kredi destek paketlerini geçen hafta başlarında açıkladığını ifade ederek bu açıklama doğrultusunda dolandırıcıların gün geçtikçe artış gösterdiğini bildirdi. Uygun faiz oranları ile birlikte yeni destek kredi kampanyaları oluşturulmasının ardından günümüzde bulunan dolandırıcılar hareket geçmesinin ardından Aziz Koçal müşterileri için şu ifadeleri kullandı;

"Öncelikle tüketici hakkında bilgileri ele geçiren dolandırıcılar, daha sonra sabit bir telefon numarasından kendilerine bankacı süsü vererek vatandaşı arıyor. Destek paketleri kapsamında kendilerine kredi tahsis edildiğini veya kredi kartının limitinin artırıldığını belirtilen dolandırıcılar, tüketiciden telefonuna gelen şifreyi vermesini istiyor. Bu kişiye inanarak telefonuna gelen şifreyi veren tüketicinin hesapları anında dolandırıcılar tarafından şebeke üyelerinin hesabına aktarılarak boşaltılıyor." Dedi.

‘’SİZİ ARAYANLARA ÖZEL BİLGİLERİNİZİ PAYLAŞMAYIN!’’

TÜKODER Başkanı Aziz Koçal tarafından yapılan açıklamalar doğrultusunda kısa bir süre öncesinde Mersin’de benzer bir olay ile karşı karşıya kaldığını, emekli bir vatandaşın maaşının yattığı gün hesabının boşaltıldığı belirtmesinin ardından arayan kişiler vatandaşları kimlik bilgilerini söylemeleri doğrultusunda ikna ettiğini bildirdi.


Bu konu da banka müşterisi olan vatandaşlar için uyarıda bulunarak gündemimizde ki yerini alan Aziz Koçal, "Vatandaşlarımız, bankadan aradıklarını söyleyen hiç kimseye itibar etmemeli, kredi tanımlama, kredi kartı limiti artırma veya başka nedenle yapılan hiçbir aramada bilgilerini vermemeli." İfadelerini kullandı.

Aziz Koçal, eğer aksi bir durum yaşanır ve sizle herhangi bir işlem şifresi ile irtibata geçilmesi durumunda kesinlikle tüketicinin direkt olarak banka şubesini arayarak ya da banka şubesine giderek durumu bildirerek doğrulunu öğrenmesi önemli unsurlar arasında bulunmaktadır diyerek altını çizdi.

'KİMLİK BİLGİLERİ İYİ SAKLANMALI, SIM KART KOPYALAMASININ ÖNÜNE GEÇİLMELİ'

Koçal günümüzde bu dolandırıcıların vatandaşlarımızın bilgilerini nasıl ele geçirdiği konusunda soru işaretlerinin bulunduğunu ve bu konu üzerinde gerekli çalışmaların yapılması gerektiğini bildirmesinin ardından yetkililerin hareket geçmesi gerektiğini bildirdi. Ayrıca bankaların şifre ve kimlik bilgilerini saklama konusunda gerekli sorumluluklarının olduğunu vurgulayan Aziz Koçal, "Bu konuda bankalar da önlem almalı, kullanıcının kimlik bilgilerini iyi saklamalıdır." İfadelerini kullandı.

GSM operatörlerinin SIM kart kopyalama ya da çıkarma işlemleri için muhakkak sorumluluk alması gerektiğini vurgulamasıyla beraber Aziz Koçal, "Kopyalama yoluyla ya da sahte kimlikle SIM kart çıkarılmasında vatandaşın zararının tanziminin operatörler tarafından karşılanması için gerekli yasal düzenlemeler yapılmalı. Sim kart her yerde satılmamalı, sim kart satan yer kartın güvenliğinden ve doğru kişiye tesliminden sorumlu olmalı." ifadelerini kullandı.