Bankada Hesabı Olan veya Kredi Kartı Bulunan Milyonlarca Kişiyi İlgilendiriyor! Resmen Değişti!
Banka hesabı yahut kredi kartı bulunan milyonlarca kişi, bu sorundan dolayı oldukça şikayetçiydi! Yapılan yeni düzenlemeyle bu şikayetlerin önüne geçiliyor. Artık Telefon bankacılığında dakikalarca bekleme derdi olmayacak.
Banka hesabı yahut kredi kartı bulunan milyonlarca kişi, bu sorundan dolayı oldukça şikayetçiydi! Yapılan yeni düzenlemeyle bu şikayetlerin önüne geçiliyor. Artık Telefon bankacılığında dakikalarca bekleme derdi olmayacak. Yapılacak değişiklikle birlikte 60 yaş ve üzeri banka müşterilerine, telefon bankacılığı hizmetinde, doğrudan müşteri hizmetleri temsilcisine bağlanma imkanı sağlanacak. Ayrıca bankalardan satış ve pazarlama amacıyla Pazar günleri rahatsızlık verilmeyecek, çağrı merkezleri diğer günlerde saat 09:00-20:00 arasında arama yapabilecek. Detaylar haberimizde sizlerle...
Yayımlanan yönetmelikle birlikte, artık 60 yaş ve üzeri vatandaşların, Telefon bankacılığı görüşmelerinde, doğrudan müşteri hizmetleri temsilcisine bağlanmasına imkan tanınacak. Bu çerçevede, 60 yaş ve üzeri banka müşterilerine, telefon bankacılığında çağrı merkeziyle yapılan görüşmelerde, herhangi bir tuşlamaya gerek olmaksızın, doğrudan çağrı merkezi temsilcisine bağlanma seçeneği sunulacak. Ayrıca, kart iptal talebi içinde çağrı merkeziyle yapılan telefon görüşmesi yeterli olacak, hesabın bulunduğu banka şubesine fiziken gitmeye gerek olmayacak.
Yönetmelikle çağrı merkezi için hesaplanacak karşılanma oranı aylık olarak en az yüzde 95, hizmet seviyesinin aylık en az yüzde 80 olması, çağrı merkezine yapılan aramalarda ise ulaşılabilirlik seviyesinin yıllık olarak en az yüzde 95 olmasının gerektiği belirtildi.
SATIŞ VE PAZARLAMA AMAÇLI TELEFON ARAMALARI KISITLANDI
Yayımlanan yönetmelikte, satış ve pazarlama amaçlı yapılan aramalarla ilgili düzenlemeye de yer verildi. Bu çerçevede, çağrı merkezlerince satış ve pazarlama amacıyla Pazar günlerinde arama yapılamayacak. Haftanın 6 gününde yapılacak aramalar ise TR saatiyle saat 09:00-20:00 arasında yapılabilecek. Bu düzenlemeyle vatandaşın belirlenen gün ve saatler dışında rahatsız edilememesi sağlanmış oldu.
Yönetmelik, Bankalara ayrıca çağrı merkezleri için kullanıcılardan gelecek aranmama taleplerini dikkate alabilecek sistemsel altyapıyı oluşturma konusunda da yükümlülük getirildi.
MÜŞTERİ TEMSİLCİSİNİN PERFORMANSLARINA BİREYSEL ÖLÇÜM
Çağrı merkezlerinin hizmet kalitesi ve yeterliliğiyle ilgili Yönetmelikte birçok hüküm de yer aldı. Bu hükümlerden biri de, hizmet sonrası puanlama ve geri bildirim yapma seçeneğiyle, çağrı merkezlerinin hizmet kalitelerinin ölçümü oldu. Çağrı merkezi hizmet kalitesinin, aylık ortalama puanının 100 üzerinden en az 70 olması zorunluluğu getirildi. Ayrıca, müşteri temsilcileri de bireysel olarak aylık performans ölçümlerine tâbi tutulacak.
BDDK HER AY ÖLÇÜM RAPORLARINI DENETLEYECEK
Bankaların hizmet kalite ve seviyeleri için ay bazlı ölçümlerini BDDK'ya raporlaması şartı da Yönetmelikte yer aldı. Buna göre, raporlamaya konu ay sonunu takip eden 15 iş günü içinde Bankalar bu ölçümleri BDDK'ya gönderecek. Bankaların, yönetmeliğe dair uyum çalışmalarını yapabilmesi için 1 Temmuz 2020'ye kadar süre tanındı.
HABERİ PAYLAŞ